3 mest vanlige grunner for at dekrypteringen ikke fungerer.
Verji har ikke synkronisert sikkerhet nøkkelen mellom enhetene dine:
- Fin fram enhetene du har vært logget in på Verji på (telefon og laptop)
- logg in samtidig på enhetene.
Det krever at du må gjenopprette nøklene fra en sikkerhetskopi:
- Åpne "Brukermeny" ved å trykke på profilbildet ditt.
- Trykk på "Sikkerhet og personvern"
- Trykk på "Gjenopprett fra sikkerhetskopi"
- Det kan ta opp til 30 minutter før det fungerer.
Du må eksportere E2E romnøklene og importere de inn igjen fra sikkerhetskopien:
- Åpne "Brukermeny" ved å trykke på profilbildet ditt.
- Trykk på "Sikkerhet og personvern"
- Gå helt nederst der du ser "Kryptografi" og kopier "Passordfrase for sikkerhetskopi"
- Trykk på "Eksport E2E-romnøkler fra sikkerhetskopi"
- Så trykk på "Importer E2E-romnøkler"
- Lim in koden fra "Passordfrase for sikkerhetskopi" der det står "Skriv inn passordfrase"
- Velg filen du eksporterte og trykk på "Importer"
- Det kan ta opp til 30 minutter før det fungerer.
Unable to decrypt.
Meld inn din sak til Verji support-team ved å trykke "?"-knappen øverst i høyre hjørne og trykk så på "Meld sak her". Dette vil da opprette en sak som vi kan følge opp.
Saken du melder inn til oss bør inneholde:
- Hva var siste handling du gjorde før problemet oppsto?
- Når opplevde du problemet?
- Er du tilknyttet en ASP-leverandør eller en annen server-tilbyder?
- Hvilke(n) enhet(er) har du brukt for å logge deg på Verji (PC, MAC, mobil, nettbrett)?
- Har du vært inne på Verji med flere enheter samtidig eller byttet lokasjon?
- Hvilken nettleser har du brukt?
- Har du sikkerhetsprogramvare installert på enheten, som antivirus eller lignende?
Løsningen på unable-to-decrypt problematikken kan være kompleks og vi er i enkelte tilfeller avhengig av bakgrunnsinformasjon for å avdekke om feilen ligger hos avsender eller mottaker, da vi ikke har innsynsrett i de krypterte rommene.

Stikkord:
Dekrypter, Dekryptering, Kryptering, Unable to decrypt, Melding ikke lesbar