Unable to decrypt

Meld inn din sak til Verji support-team ved å trykke "?"-knappen øverst i høyre hjørne og trykk så på "Meld sak her"Dette vil da opprette en sak som vi kan følge opp. 


Saken du melder inn til oss bør inneholde:

  • Hva var siste handling du gjorde før problemet oppsto?
  • Når opplevde du problemet?
  • Er du tilknyttet en ASP-leverandør eller en annen server-tilbyder?
  • Hvilke(n) enhet(er) har du brukt for å logge deg på Verji (PC, MAC, mobil, nettbrett)?
  • Har du vært inne på Verji med flere enheter samtidig eller byttet lokasjon?
  • Hvilken nettleser har du brukt?
  • Har du sikkerhetsprogramvare installert på enheten, som antivirus eller lignende?


Løsningen på unable-to-decrypt problematikken kan være kompleks og vi er i enkelte tilfeller avhengig av bakgrunnsinformasjon for å avdekke om feilen ligger hos avsender eller mottaker, da vi ikke har innsynsrett i de krypterte rommene.

I de fleste tilfeller vil det løse problemet på PC/MAC om man:

  1. Logg av Verji i nettleseren din
  2. Lukk nettleseren din helt og åpne den igjen.
  3. Logg på https://prod.verji.app
  4. Når du er logget inn, vil applikasjonen automatisk etterspør krypteringsnøklene


For mobil eller nettbrett vil problemet løses om man:

  1. Logger på Verji på PC eller MAC via https://prod.verji.app først. (Vi jobber for tiden med å løse dette)
  2. Når du er logget inn, vil applikasjonen automatisk opprette et lager for krypteringsnøkler


En annen faktor kan være at din mobiltelefon kan ha på blokkering for å automatisk opprette krypteringsnøkkellager. Det er da viktig at:

  1. Man logger av mobilappen og venter til at krypteringsnøkler er ferdig oppdatert
  2. Lukk så appen helt og åpne den på ny
  3. Logg på og appen vil nå ta i bruk de nye krypteringsnøklene






Stikkord:

Dekrypter, Dekryptering, Kryptering, Unable to decrypt, Melding ikke lesbar